24 Mayıs 2013 Cuma

Tam Buğday Unu

Ne zamandır tam buğday unu ve faydalarından bahsetmek istiyordum sizlere kısmet bugüne oldu, çünkü bu akşam tam buğday unlu kek yapmıştım, onu fotoğraflama fırsatım oldu :)

En basit haliyle şöyle anlatayım; 
buğdayın üç kısmı var:

Endosperm: Nişasta ve karbonhidratın depolandığı kısım ki beyaz un bu kısımdan elde edilir.

Kepek: Buğdayı koruyan dış kısım.

Ruşeym: Protein ve minerallerin bol miktarda bulunduğu, buğdayın özü diyebileceğimiz kısım.

Biz beyaz un ve ürünlerini tüketerek aslında obezite, şeker hastalığı ve kanser olmak üzere bir çok hastalığa davetiye çıkarıyoruz. Çünkü beyaz un yukarıda yazdığım kısımlardan kepek ve ruşeym elenerek elde ediliyor. 

Ben uzun zamandır evde tam buğday unu kullanıyorum, damak tadı olarak alışması hiç zor değil. Diğer una göre biraz fiyatı farklı ama neler para harcadığımızı düşünürsek lafını etmeye bile değmez. 

Bu akşam kek yaptım demiştim tam buğday unuyla, tarifini vereyim. Esmer şeker kullandım ama şekersiz kek tarifleri de buldum, deneyip onları da paylaşırım ileride. 

Malzemeler:

3 yumurta
1 orta boy su bardağı esmer şeker
1 orta boy su bardağı sıvı yağ
1 orta boy su bardağı süt
1 çay bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
hamur kabartma tozu ve vanilin ile alabildiği kadar un

Yapımı klasik kek tarifi. Yumurtayla şekeri iyice çırpıp ardından diğer malzemeleri, en son olarak da hamur kabartma tozu, vanilin ve unu ekliyoruz. Orta boy bir kek kalıbına ya da yuvarlak borcamların büyüğüne sığacak bir malzeme çıkıyor yukarıdaki tariften. 

160 Derecede 50 dakika kadar pişirdim, turbo fırında. Yine de her fırın farklı oluyor, standart kek pişirme sürenizde pişer diye tahmin ediyorum. 

Buyrun bunlar da fotoğraflar, afiyet olsun :)




5 yorum: