13 Eylül 2013 Cuma

Oldies But Goldies

Eskiye olan tutkum malum, hal böyle olunca -her ne kadar henüz bir senelik evli olsam da- eve yavaş yavaş eski ve bence yenilerden çok çok daha değerli parçaları toplamaya başladım. Bu hem benim için büyük bir zevk hem de çocuklarıma bırakabileceğim güzel bir miras.
Horhor ve Çukurcuma'yı sık sık gezerim mesela, ayrıca yolumun üstü diyebileceğim başka bir eskici daha var, orası da sık sık ziyaret ettiğim yerler arasında. Yalnız son dönemde eskiye olan ilginin artması bu tip yerlerde inanılmaz fiyatların telaffuz edilmesine sebep oluyor. Mesela benim yolumun üstü dediğim yerde 150-200 liraya alabileceğim çay takımı Horhor ya da Çukurcuma'ya düştüğü an binlerce lira etikete sahip oluyor bir anda o nedenle tanıdık ve az bilindik yerleri dolanmakta fayda var diyerek aile yadigarı eskilerimi döküyorum ortaya.

Bu arkadaşı daha önce paylaşmıştım sizlerle -sanıyorum ki?- 

Eşimin halasının ev hediyesi, güzel toile de jouyum

Bunlar rahmetli anneannemden. Bakıma ihtiyaçları var yalnız. Bu gümüşler nasıl parlatılır bilen var mı aranızda?



Bunlar da yine anneannemden


 Bu fincan takımı 6 kişilik ve sapasağlam kalmayı başarabilmiş hepsi

 Bu çerçeveyse annemlerin evindeydi ben kendimi bildim bileli. Kırmızılı olan benim, soldaki ağzı açık bebek de Kaan :) Ortadaki küçük fotoğraf ise babam

 Bu el boyama vazo da anneannemden, çok güzel değil mi? Bayılıyorum buna ♥

Eşimin halasından toile de jouylar


Anneanne yadigarı bu güzel şekerlik kim bilir kaç yıllık


 Bunlar kayınvalidemden, ah bir de servis tabaklarını bulabilsem :(

Eşimin kuzeninden, handmade :)



32 yorum:

  1. Bayıldım hepsi çok güzel ve özel canım yaşanmışlık olan güzel hediyeler evine zaten çok yakışmışlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi çok özeller çünkü hepsinin hikayesi var. Ben de çok seviyorum onları ♥

      Sil
    2. Ben artık büyüklerimin evine farklı bir gözle bakmaya başladım, vazoları özellikle doğduğumdan beri görüyorum , porselen küllükler herşey çok hoşuma gidiyor artık kıymetleri daha bir eşsiz oluyor

      Sil
  2. vıntage seylerı bende sevıyorum:D vazo cok sıkkkk

    YanıtlaSil
  3. hepsi çok güzel ama kaşıklara bayıldım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaşıklarım kararmış napsam acaba? sen bilirsin kesin :)

      Sil
  4. o sondan ikinci fotograftakilerin kayınvalidenizden olan tabakların boyutunu tam anlayamadım ama eger yemek tabagıysa altına düz bordo renkli veya onun renk tonundan düz bir servis tabagı uydurursanız şahane bir takım olabilirmiş :) hepsi de cok kıymetli cok güzel şeylermiş gercekten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çukur tabak evet, takım konusunda güzel fikir gerçekten teşekkür ederim :) servis tabaklarını kahvaltı ya da misafire ikram çıkarırken kullanmak için istiyorum. tepe'de var bunlara benzerler ama bu kadar iyi değiller :/

      Sil
  5. Çok güzeller canım anneanne yadigarların özellikle tabaklar ve vazo harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, hoşgeldin bloggerlar dünyasına :))

      Sil
    2. Hoşbuldum canım blog açmak ya da açmamak tüm mesele buydu :))

      Sil
  6. bunlara benzer parçalar ben de de var bir ara fotoğraflayıp paylaşırım ama fırsatım olmuyor seninkilere de bayıldım evine çok yakışmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bekliyorum fotoğrafları o zaman :)

      Sil
  7. bende böle şeylere pek düşkünüm kahve fincanı biriktiriyorum.ananemden tırtıklamak istiyorum ama 15 torun var sana versem onlara ayıp olacak diyor :) bakalım bi yolunu bulup alcam:) ben kadıköydeki dükkanları tercih ediyorum.Moda semtinde ara sokaklarda harika vintage ürün satan dükkanlar var.Tavsiye ediyorum.Seninkilere bayıldım hayran kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moda'ya hiç gitmedim ama ilk fırsatta gezilecekler listemde ilk sıralarda. Mutlaka bakıcam dediğin yerlere de :)

      Sil
  8. Esra annemde de var gümüş çatal-bıçak takımı. çok bakım istedikleri bir gerçek ama çok da güzeller değil mi :) Gümüş parlatıcıları var. Büyük marketlerde bulabilirsin ya da en kötü koçtaş gibi yerlerde. Anneme de sorarım yine ama iki yolu var kullanmanın. Ya bu gümüş parlatıcının eklendiği suda bekletiyorsun ya da direk beyaz bir bez üzerine döküp çatl-bıçağını siliyorsun. Ama silerken beyaz pamuklu bez kullanmak işin esası :)
    Hepsi çok güzeller ama özellikle en üstteki çay takımına ba-yıl-dım.. Hepsini güle güle kullannnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atletlerden biri feda edilecek desene :D Marketlerde satıldığını bilmiyordum hemen bakıcam, çok teşekkürler :))

      Sil
  9. Tabakları çalsam, kaşıkları da parlatmak için alsam söz geri getiririm! :) Vazoyla küllük de hiç haberim olmadan çantama atlasa mesela! :D

    Hepsine bayıldımmmm Esracım :) Hem büyükannen hem de gelecekteki torunların çok şanslı :)

    YanıtlaSil
  10. ahahaha ay çok tatlısın :D Anneannem muhteşem bir kadındı çok erken kaybettik, nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  11. İLk koyduklarını biliyorum zaten daha öncede görmüştüm harikalar hepsi :) Gümüşleride bir gümüşçüye götürebilirsin yada polisaj işiyle uğraşan biryere hemencecik parlatıcaklarını düşünüyorum polisajcıya götürürsen para bile almaz belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. polisajcı ne demek :/ bilemedim hiç valla ilk defa duyuyorum hatta :/

      Sil
  12. blogunun adına bayıldım :) ilk fotoğraftaki takım harika güle güle kullan tatlım eskiye özlem hepimizde var :( bende beklerim bloguma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin :) Cihangir'de Bir Ev'den aparma oldu ama olsun artık o kadar kusur kadı kızında da olur :) bakıyorum şimdi hemen sana...

      Sil
  13. Maalesef ben eskinin tadını geç yaşımda almış biriyim ama aldım alalı da teyzelerde halalarda bana verebilecekleri ne var ne yok toplamaya çalışıyorum..İstanbul'da yaşarken eskicileri bende çok gezerdim ve verdikleri fiyatlara dudağım uçuklar hemen kaçardım...Satın aldığım en güzel şeyleri ufak şehirlerdeki, kasabalardaki eskicilerden buluyorum..Siz ne güzel genç yaşta başlamışsınız toplamaya aman bırakmayın..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ünlü yerlerde öyle ya sormayın, ki ürünlerin cidden belli bir piyasası olduğunu da sanmıyorum tutturabildiklerine artık diyip söylüyorlar sanki. benim iki ufak dükkanım var onlarda güzel ve ucuz şeyler bulabiliyorum. aslında en büyük hayalim plak koleksiyonu bir radyolu plakçalarım var annemlerin evinde onu getirebilsem buraya plak olayına giricem ki düşündükçe bile heyecanlanıyorum :))

      Sil
  14. ne güzel seyler bunlaaaar Çok çok cici güle güle kullanın guzel gunlerde...Bna da beklerim :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba sormabulmadünyası diye bi blog var orda resimli anlatmış gümüşleri nasıl parlattığını ve çok basit yöntemler bakabilirsiniz

    YanıtlaSil