22 Aralık 2013 Pazar

Şu İkea da Olmasa...

Eşya alma sürecinde en fazla incelediğim mağaza İkea'dır herhalde. Yatak odamı bulmasam muhtemel ki İkea'dan bir yatak odası takımımız olacaktı. İkea ile ilgili kafalardaki en büyük soru şu: "Mobilyaları kaliteli mi?" 

Biliyorsunuz İkea'da çeşitli seriler var bu seriler arasında fiyat farkının en büyük nedeni kalite farkı. Örneğin; Stockholm, Hemnes ve Liatorp serileri güvenle alıp kullanabileceğiniz kalitede lakin hiç de öyle ucuz değil onu önceden belirteyim :)

Stockholm ahşap rengi üyeleriyle bana pek hitap etmese de şıklığı tartışılmaz: işte size Stockholm'le döşenmiş iki oda



Bu da gerçek bir Stockholm evi, katalog haricinde nasıl göründüğünü anlayabilmek için güzel bir örnek ve bence oldukça başarılı

Benim en beğendiğim ve sanırım en fazla kullanılan seri ise Liatorp







Hemnes ise tipik İkea tarzı, bende de ayakkabılığı mevcut olan bu seri oldukça dayanıklı




Kırmızı, kahverengi, beyaz ve mavi olmak üzere dört renk seçeneği ülkemizde satışta olan bu seriden en beğendiğim parçalar ise şunlar

Bu kırmızı dolabı mutfak için ciddi ciddi düşünüyorum


Ve hiç yerim ve ihtiyacım olmamasına rağmen yıllardır istediğim divan


Bunlar da 2011 katalogundan örnekler



Koltuk konusunda ise koltuk değiştirsem alacağım tek model olan Ektorp'dan bahsetmezsem olmaz




Ve en popüler Ektorp kılıf, Türkiye'de de -sanıyorum Doğtaş- bu koltuğa benzer koltuklar üretilmeye başlandı ama olmuş mu derseniz ı ıh olmamış. İkea'nınki bir başka duruyor bence.


Evimde yukarıda da bahsettiğim ayakkabılığın yanı sıra bir de İkea kitaplığa yer verdim. Sanırım modeli Billy. 


Bunlar da diğer kitaplık alternatifleri


Bu da benimkinden 


Kapaklı raf isteyenler için güzel bir alternatif


Çocuk ürünleri de tam benlik ama henüz ilgi alanımda değiller, girdiği anda onlarla ilgili bir post yazarım :)

Sevgiler...

14 yorum:

  1. Biz yatak odamızı,oturma odamızı, ayakkabılığımızı mutfak masa sandalyelerimizi ikeadan aldık.. Çok çok memnunuz hiç bir şey olamyacağını da eminim. Orada ihtiyaca yönelik aynı zamanda göze de hitap eden ürünler var ki bu durm en büyük avantaj..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa biz de mutfak masa sandalyelerimizi aldık bak onu unutmuşum :) evinin fotolarını paylaştın mı acaba hemen bakıyorum bloguna, eminim çok güzel olmuştur güle güle oturun :))

      Sil
    2. Evin fotolarını paylaşmaya cesaret edemiyorum pek daha, ama instagramda mutfak masa sandalyem vardı sanki eğer kullanıyorsan.. Çok teşekkür ederim, seninde evin çok çok güzel :)

      Sil
    3. ben de teşekkür ederim :)

      Sil
  2. salonunun dekorasyonuna bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. betülcüm benim salonum burda var

      http://istanbuldabirev.blogspot.com/2013/03/yasam-odas-dedikleri.html. yukarıdakileri diyorsan kitaplıkla ayakabılık benim evden sadece :))

      Sil
  3. Country tarzı Türkiye'de ilk duyulduğunda Ikea'ya talep oldukça fazlaydı ama muadilleri başka yerlerde (özellikle İstanbul mobilyacılar çarşısında ve özel üretim yapan yerlerde) de satışa sunulunca insanlar eskisi kadar rağbet göstermiyor sanırım... Ama yine de bahsettiğim üreticilere kıyasla Ikea çok daha ekonomik ve her ebatta eve ve her tür mekana hitap eden ürünleri var. Yani demem o ki, ileride maddi sebeplerden ötürü istediğim mobilyaları bu üretici firmalardan almakta zorlanırsam, kataloglarına benzer bir eve aday olabilir benim evim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkea daha çok İskandinav tarzı diyebiliriz, bizde country diyince English country akla geliyor hemen ve dediğin gibi İkea English country için pek de uygun değil :)

      Sil
  4. benim evim de de hemnes serisi kitaplıklar ve kivik l-koltuk var ve çok memnunum..ikea yı seviyorum=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kivik koltuklar da çok kaliteli diye duymuştum, zaten İkea'nın koltuklarının rahatlığı hiç bir yerde yok. Benim L koltuğum Tepe Home, görünümünden memnunum ama rahatlığı bir İkea değil maalesef :/

      Sil
  5. DİVAN MODELİNİMUTFAGA KÖŞE KOLTUK OLARAK DÜŞÜNÜYORDUM BENDE GÜZEL OLUR İNŞALLAH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel geniş bir mutfağınız var demek, eminim güzel olacaktır. Şimdiden hayırlı olsun diyeyim :)

      Sil
  6. Bütün evim Ikea :) Çatal bıçaklarımdan, bardaklarıma, mobilyalarım, mutfak gereçlerim, her şeyim... 1.5 Seneyi geçti, hiçbir şey tık demedi, çok memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ucuz ürünleri dışında -lack sehpa gibi- sorun yaşayan ben de duymadım :))) güle güle kullan her şeyini, eminim çok hoşlardır :)

      Sil